onsdag 12 november 2008

Beroende av att blogga?

Tror att jag har blivigt beroende av att blogga faktiskt, skriver inte så mkt vettigt men iaf, hehe.
nu sitter ja här hemma och bara njuter av att bara vara.
annars i dag har ja vart på arbetsförmedlingen och lyssnat på när dom snackade om att jobba i norge, tyckte dock inte att d gav så mkt, kunde googlat för att få veta allt d hon sa.

"Google gör mig smart, photoshop gör mig snygg"

sen har ja vart me david och roger en sväng, snackat lite skit, tvättat har ja hunnit me oxå,
käkade lunch på china me fredrik, sen vart & handlat me gustav, pratat me mini & einar så klart, ja just d min mamma me...
me andra ord ja hra haft en bra dag.

va ska ja roa mig me resten av kvällen, hmm tänkte bara sitta hemma & bara göra inget alls.
har för övrigt hittat massa jätte fina smycken i dag, kollade runt lite när ja va nere på stan, billigt skit skulle nog många säga men va gör d, då gör d ju inget om man tappar bort det, vilket jag ofta gör.
har även kollat in massa sjalar, ja bara älskar sjalar, d e så himla snyggt och bekvämt.
fick låna en av jenny i går så himla fin, hon lånade min palestina sjal, men ja använder den ju inte iaf, den bara ligger i lådan och skräpar, men har inte kunnat kasta den, den har för mkt minnen, tänk när man va 15, vilket liv man hade, undra va man hade för mål me livet då, om man nu hade några, ja hade nog inga alls skulle ja tro, ja va ung o dum och ville inte leva, jag gjorde mkt saker när jag va yngre som ja ångrar djupt i dag men ändå inte, jag lärde mig av mina misstag och jag är inte dne personen i dag.

Numera är mina mål här i livet att må bra, att ta vara på saker, uppskatta mina nära och kära, att bara vara jag utan att spela något onödigt spel.
visst har ja felr mål me livet men viktigast av allt är att må bra, annars kommer man ingenstanns alls.
känns iaf skönt har raderat så mkt av mitt gamla liv, det som gick på rutin, visst ja hade d bra men ja har d bättre nu, nu njuter ja av att leva, ser framåt, drömmer mig bort.
visst lever ja för stunden men ändå inte, nu drömmer ja om saker som ja inet gjorde förut, ja vill leva, ja vill ha d bra för att ja tycker numera att jag är värd det...
jag är värd någonting i mina egna ögon, d e d som räknas!

väldigt rörigt inlägg d här, men jag e rörig d vet ni mina vänner, haha, men jag e ju eran Yohanna iaf.

känner ingen stress i dag, så himla skönt, känner mig bara så nöjd me d mesta, hoppas bara att ja kan sova i natt, vore skönt.

tänkte att ja skulle lägga ut en lista på läsvärda böcker och sevärda filmer men orkar inte just nu så d kommer väl någon dag.

Yohanna är beroende av:
  • Blogga
  • internet
  • dator
  • mobilen
  • sina vänner
  • bullar
  • kaffe
  • cigg
  • musik
  • filmer
  • msn
  • salt
  • soya
  • skor
och så mkt mer saker!

men nu ska ja väl bara chilla lite, men skriver säkert senare...

Puss

Inga kommentarer: