måndag 28 september 2009

jag lever!

jag lever mitt liv, jag mår bra, det som ja strävat efter länge nu, jag trivs, har hittat rätt just nu,allt kan slås sönder på en sekund...

aldrig trodde jag att man kunde må så här bra utan att ha alkohol i sitt liv, men tankarna blir klarare utan, numera gör jag sånt jag vill,inte sånt alkoholen vill.
jag är inte rädd för mig själv längre, jag lär mig varje dag hur ja ska hantera olika situationer utan alkoholen.
den som gjorde mig lycklig på något konstigt sätt, den tog fram rädslan för att skydda mig själv, så att ja slapp bli sårad men nu e ja redo för att vara jag igen,redo för att visa mig sårbar igen, och inte bara ilska,jag är redo för att visa den riktiga yohanna.
sårad är inte alltid dåligt, det är smällar man får ta här i livet.

Jag är huvudpersonen i mitt eget liv, och just nu känns det verkligen som det me!
jag älskar mina nära och kära, det är därför jag är kvar här, tack för att ni har funnits där hos mig.
hopplös ja det kan ja säga att jag har varit, arg,lessen och elak,sårat människor som jag tyckt om helt i onödan, gjort dumma val.
men en sak som jag på nått sett skulle sakna om den försvann är tomheten,lr jag vet att den inte kommer att försvinna.
tomheten finns där och kommer finnas kvar, för Jack (Pappa) du fanns inte i mitt liv, och finns inte i dag heller, frågan e om du ens lever längre, gått flera månader sen ja hörde nått, och visst händer det att jag undrar och saknar men jag inser oxå att om du hade funnits i mitt liv hade jag aldrig varit där jag är idag.
jag har haft turen att ha tommie i mitt liv i stället och det valet älskar jag min mamma djupt för, han är världens bästa "plast pappa", så många gånger som ja skrikigt och gapat,hatat och gråtit så har han och mamma ändå alltid varit där för mig.

nej nu nog om d just för stunden...

jag har gjort ett val som jag inte ångrar för en sekund, jag är livrädd, men det tillhör, jag längtar och ser en del av min framtid, och den delen jag ser gör mig varm!

Vilka är ni som läser min blogg? och vad vill ni läsa om? har ni frågor så e d bara fråga....

3 kommentarer:

mini sa...

shit.. ja har även märkt att du e inte samma människa som för ett år sen gumman..
allt löser sig alltid till slut. o du e jue en helt underbar person ska du veta

Lina sa...

Härligt att läsa att du hittat rätt och trivs =)håller tummarna,klart det kommer gå bra! kram

Lina sa...

härligt att läsa att du hittat rätt och trivs! håller tummarna för dig/er! klart allt blir bra =)kram