torsdag 30 april 2009

vänskap...

vad är vänskap? sann vänskap? är d när man gör saker man inte vill bara för att göra den andra gald hela tiden men ändå inte få nått tillbax? e d när man verkligen inte har lust att svika andra människor i sin närhet bara för att festa me vännen? lr va e d? ja fattar inte, blir bara besviken, ja vill va hemma i kväll och bara mysa, men alltid e d nån som blir sur... jag blir inte sur för att min vän vill va hemma fast ja vill ut, jag förstår att man vill d i bland, jag vill bara va me han i kväll, bara njuta av hans sällskap... bara vara i hans famn, vill inet gå ut och bli den där dumma yohanna, hon som blir alkoholen, d blir bara alkoholen som pratar inte jag, den säger sånt jag inte vill, sånt som sårar andra den gör saker som ja sedan mår skit över, sånt som e helt onödigt... jag vill lära mig att ta hand om mig själv och mina nära och kära, lära mig att hantera mina känslor...
alkoholen gör mig känslokall, jag finns inte längre då, kroglivet gör mig galen, jag vill bara förstöra mig mera då, självdestruktiv skulle ni kalla d, å d e precis d e ja e... första allt som e fint i mitt liv, d e d ja vill me alkohol i blodet, en kväll på krogen och ja e någon annan... d e hemskt men alkoholen kontrollerar mig mer än va ni/jag tror...
jag älskar den men samtidigt hatar jag den.

jag sviker människor i mitt liv ständigt, jag vet d, men frågan e vilka som betyder nått? ja blir bara besviken... lessen och bara tom...
jag vill inte sumpa d här, vill nog ha d här, ja mår bra... känner mig glad, har pirr i magen igen...

vänner ska väl bli glada över sånt? lr? har ja fel?

Inga kommentarer: