fredag 15 maj 2009

Är det okey?

Är det okey att lägga vissa känslor på hyllan ett tag? Bara för att slippa känna efter hur ont det faktiskt gör, hur ledsen,besviken och arg jag faktiskt är,jag är i vanliga fall tjejen som inte bryr mig så hårt om saker, saker som sårar mig i första hand, jag brukar kunna bygga upp en mur för att skydda mig själv,bli onårbar på något sätt,det har varit lite av min grej… undvika att bli sårad,skydda mig från att bli tjejen som visar känslor… eftersom jag har insett att känslor inte är något bra, dem ställer till så mycket. Tyvärr är det så att många har bevisat för mig att det faktiskt är sant, att känslor inte är att lita på alls, likaså ORD, ord är inte värt någonting alls för mig längre, inget alls,uttala dem inte ens,stava dem inte,säg bara inget,låt mig leva i tystnaden ett tag så att jag faktiskt kan glömma, glömma vad jag känner,jag vill inte vara arg,jag vill nte vara ledsen… jag vill inte tycka illa om dig samtidigt som jag vill det. Är det okey? Är det och att vilja tycka att du är ett svin/idiot fast att jag inte kan tycka det,visst det var fel,du gjorde ett misstag vid helt fel tillfälle, är det okey att jag bara stänger av ett tag? Måste få lite ordning bland mina tankar vad jag egentligen tycker och tänker? Jag misstänker att du kommer att läsa detta, jag vet att det kommer falla tårar ner på dina kinder,jag vet att du kanske inte alls kommer att förstå mig just nu, jag vet även hur mycket du ångrar och hur dåligt du mår över det som har hänt. Det jag faktiskt inte vet just nu är om jag någonsin kommer att kunna lita på dig, jag ville lita på dig, men kunde absolut inte,något sa mig att du är precis som alla andra när det gäller vissa saker. Men det som faktiskt har varit riktigt jobbigt är nog att du faktiskt inte riktigt vågade säga som det var från början,att du faktiskt ljög från början,men du visste att det inte var någon bra ide, okey jag kan förstå att du inte vågade säga vad som hade hänt, jag känner mig själv så pass att jag vet hur jag kan vara,hur elak,hur arg och hur våldsbenägen jag faktiskt kan vara, det blir bara svart sen smäller det. Men även nu så vet jag att du döljer saker för mig och det är inte någon bra ide alls just nu för din del det kommer inte göra saker bättre.

Men är det okey att bara leva för stunden just nu?

Är det okey att kanske bara lämna allt där det är?

Är det verkligen okey att vara ledsen?

Är det okey att fly en stund?

Inga kommentarer: